گروه محصولات

عنوان مقاله: با ‌تصمیم‌گیری بهتر، نوآوری را برانگیزید

گزیده مدیریت 227

Linda Hill/ Emily Tedards/ Taran Swan

نوشته: لیندا هیل، امیلی تداردز و تاران سوان

ترجمه: دکتر حامد محمدی شهرودی و آرش غفاری

با وجود استقبال از روش‌های چابک، بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای نوآوری، در حال تقلا برای ایجاد ایده‌های شگرف هستند. به‌گفته نویسندگان، یک عامل اصلی، رویکرد منسوخ و ناکارآمد در ‌تصمیم‌گیری است. فرایندهای نوآوری اکتشاف‌محور امروزی شامل تعداد بی‌سابقه‌ای از انتخاب‌هاست، از این‌که کدام ایده‌ها را دنبال کنیم گرفته تا تصمیم‌های بی‌شماری درباره نحوه انجام آزمایش‌ها، چه داده‌هایی جمع‌آوری شوند و غیره. اما این انتخاب‌ها اغلب بسیار آهسته و با اطلاعات منسوخ و دیدگاه‌های محدود انجام می‌شوند.

برای همسوکردن فرایندهای تصمیم‌گیری خود با رویکردهای چابک، کسب‌وکارها باید دیدگاه‌های متنوعی (مانند دیدگاه‌های مشتری، داخلی، برپایه اطلاعات و بیرونی) را دربر گیرند، اختیارات ‌تصمیم‌گیری را شفاف کنند؛ سرعت و ضرب‌آهنگ ‌تصمیم‌گیری را با سرعت یادگیری مطابقت دهند و در خدمت ایجاد تجربه‌ای بهتر برای مشتری نهایی، تضاد صریح را تشویق کنند. تنها در این صورت است که تمام آن آزمایش‌های سریع و تجربه‌های علمی ‌نتیجه خواهند داد.

این مقاله بهترین شیوه‌ها را برای این مداخلات پیشنهاد می‌کند، با تکیه بر داستان تحول در ابتکار جهانی تامین بالینی فایزر که نقش مهمی ‌در پشتیبانی از توسعه سریع واکسن کووید این غول دارویی ایفا کرد.

انصراف از نظر