گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: بازنگری در مستندسازی

گزيده مديريت 55

By Jack Shulman

نوشته: جک شولمان

ترجمه: بهمن جمشيدی

شركت‌ها هر چه‌قدر لازم باشد حاضرند روی توسعه دارایی‌های معنوی خود سرمایه‌گذاری کنند. در عین حال نیز به‌طور مستمر در جست‌وجوی راه‌هایی برای کمینه‌سازی سرمایه‌گذاری روی مستندات فنی و رویه‌‌های كاری هستند كه به افراد شیوه استفاده از این سرمایه‌ها را نشان می‌دهند. چنین اطلاعات درباره اطلاعات که دستورعمل‌های استفاده، شرح فرایند و رهنمودهای عملی را دربر می‌گیرد, تجربه مشتریان و عمل‌كرد تامین‌كنندگان و كاركنان را مكتوب می‌سازد. با این وجود, در بهترین شرایط, شركت‌ها این اطلاعات را هزینه انجام كسب‌وكار و در بدترین حالت, اموری تلقی می‌کنند كه می‌توان بی‌دردسر آن‌ها را نادیده گرفت.

 نویسندگان خوب قادرند همه این قواعد را تغییر دهند. به‌علاوه, نویسندگان خوبی كه به‌موقع طرف مشورت قرار می‌گیرند, می‌توانند فرایند توسعه محصول و شاید هم خود محصولات را بهبود بخشند.
متاسفانه در بسیاری از شركت‌ها این فرصت به نویسندگان داده نمی‌شود. آنان در انتهای چرخه توسعه به بازی گرفته می‌شوند و انتظار می‌رود هر آن‌چه را كه اعضای تیم پروژه مهم می‌دانند، مكتوب كنند
انصراف از نظر