By John Donovan/ Cathy Benko
نوشته: جان داناوان و کتی بنکو
ترجمه: محمدحسین دهنوی
اِی.تی.اند.تی که زیرساخت مخابرات آمریکا را در قرن گذشته ساخته، زمانی میتوانست ادعا کند که مخترع آینده بوده است. اما اکنون کسبوکارهای آن در حال منسوخشدن هستند. با حرکت صنعت این شرکت از کابل به رایانش ابری، اِی.تی.اند.تی بهسرعت در حال بازآفرینی خویش است. بهعنوان بخشی از این تحول، این شرکت کوششی گسترده را در جهت کمک به کارکنانش برای کسب مهارتهای جدید دیجیتال آغاز کرده است. در این مقاله، کتی بنکو، معاون ارشد دیلویت و جان داناوان مدیر ارشد استراتژی اِی.تی.اند.تی، پیشنهاد میدهند نگاهی به محتوای برنامه جاهطلبانه این شرکت تحت عنوان نیروی کار 2020 انداخته شود. چالشهای این شرکت قابلملاحظه هستند: شرکت 280هزار نفر را در استخدام خود دارد و میانگین سابقه آنها 22 سال است (البته بدون در نظرگرفتن افراد مشغول در مراکز تماس). حداقل برای نیمی از نیروی کار نقشی جدید در نظر گرفته شده و انتظار میرود گواهینامهها یا آموزشهای لازم را کسب کنند. این شرکت برای مدیریت بازسازی نخبگان، در معیارهای عملکردی خود تجدیدنظر کرده و برنامههای جبرانخدمت را بازطراحی کرده است. همچنین مجموعهای از ابزارهای آموزشی را از طریق بستری برخط و خودخدمت، دورههایی در فناوریهای جدید، بازپرداخت هزینه تحصیل و حتا مدارک فوقلیسانس در رشته علوم کامپیوتر، با همکاری موسسه جورجیاتک و یوداسیتی به کارکنان ارائه کرده است.