گروه محصولات

عنوان مقاله: پژوهش: بازار بورس نوآوري را درك نمي‌كند

گزيده مديريت 139

Chris Maloy

نوشته: کریس مالوی

ترجمه: حسن علی كمال‌ هدايت

يافته‌ها: حتا اگر موفقيت شركتي در نوآوري را بتوانيم از موفقیت‌های گذشته آن پيش‌بيني كنيم، باز هم سرمايه‌گذاران با وجود اثربخشی ثابت‌شده تحقيق‌وتوسعه آن شركت، هيچ علاقه‌ای به سهام آن ندارند.

پژوهش: کریس مالوی و همکارانش آمار سی‌ساله مخارج تحقيق‌وتوسعه شركت‌هاي آمريكايي در مقایسه با درآمد فروش، توانایی ثبت حق اختراع، میزان ارجاع به اختراع‌های ثبت‌شده آن‌ها و معرفي محصولات جديد، ترسیم کردند و يك الگوي ساده پيدا كردند. شركت‌هايي كه بودجه هنگفتی به تحقيق‌وتوسعه تخصیص داده بودند و سابقه تبديل نوآوري به رشد را داشتند، احتمال بیش‌تری در تداوم عملكرد قوي داشتند. با این وجود، در كوتاه‌مدت قیمت سهام آن‌ها برتری نسبت به قیمت سهام شركت‌هايي نداشت كه با نسبت مشابه تخصیص درآمد فروش به تحقيق‌وتوسعه، سابقه ضعيفي در ايجاد ارزش از فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه خود داشتند.

چالش: اگر ارزیابی توانايي شركت در نوآوري این‌قدر ساده است، چرا سرمايه‌گذاران سابقه خوبی در انجام آن ندارند. پروفسور مالوی از تحقیق خود دفاع کنید.



[1]کریس مالوی، استادیار دانشکده کسب‌وکار هاروارد است.
انصراف از نظر