گروه محصولات

عنوان مقاله: بازاریابی گزینشی

گزيده مديريت 194
نوشته: دکتر احمد روستا
گرايش به بازاريابي اختصاصي، تخصصي و فوق‌تخصصي، انفجار گرايش‌ها و گزينه‌ها در بازارهاي مجازي و معمولي، پيدايش شركت‌هاي نوبنيان و دانش‌بنيان، كاهش چشمگير وفاداري، خريداران بسيار آگاه، هوشمند و پرتوقع، دشوار شدن جلب توجه و جذب و حفظ مشتريان و افزايش هزينه‌ها و كاهش منافع و گوناگوني و دگرگوني دائم نيازها، نيازمندان و شرايط دادوستد و بازارها، باعث شده‏اند تا رويكرد بازاريابي گزينشي كه مبتني بر گزينش درست بازارها و مشتريان و «كشف، خلق، عرضه و تقويت» گزينه‌هاي رقابتي است به‌عنوان رويكردي مخير و ارزنده، مطرح شود.
بازاريابي گزينشي و گزينه‏ها، راهبردي پاسخگو به مشتريان گزينش‌يافته، معين، مشخص، خاص، تخصصي و اختصاصي است كه خواستار توجه وي‍ژه و جذابيت‌ها و مزيت‌هاي متفاوت هستند. اين ويژگي بازاريابي گزينشي، دقت و صحت در گزينش‌ها و نيز گزينه‌يابي و گزينه‌سازي مبتني بر معيارهاي خريد بازار و مشتريان است.
بازاريابي گزينشي با گزينه‏هاي هفتگانه «متنوع، متغير، متناسب، ممتاز، متمايز، مطلوب و متفرقه» باعث تقويت رقابتمندي، افزايش رضايتمندي و گذار از بازاريابي عمومي به بازاريابي تخصصي و فوق تخصصي و اختصاصي مي‌شود.

 

انصراف از نظر