گروه محصولات

عنوان مقاله: بازاریابی چندگانه

گزيده مديريت 208

نوشته: دکتر احمد روستا

رویکردها، راهبردها، راه‏کارها
کسب‌‌و‌کارها، داد‌و‌ستدها و بازاریابی آینده نیازمند مدل‏ها، رویکردها و راهبردهای چندگانه و متنوع است. شرایط گوناگون بازارها، تنوع مخاطبان و خریداران، تغییر و پراکندگی نیازها و خواسته‏ ها باعث شده‏اند تا صاحبان و مدیران شرکت‏ ها و فعالان اقتصادی، هم‌زمان از رویکردها و راهبردهای چندگانه استفاده کنند. در این مقاله «هجده» رویکرد و «نود» توصیه، پیشنهاد و راه‏کار ارائه مي‌شود که با توجه به واقعیت‏ های رقابت و شرایط گوناگون بازار می‏توانند فرصت‌هايی برای سازگاری با تحولات محیط، صنعت و بازار فراهم کنند. شرکت‌ها می‏توانند با توجه به نوع صنعت و نوع فعالیت‏ های خود از چند رویکرد به‌طور هم‌زمان برای پاسخگويی به فرصت‌ها، نیازها و نیازمندان استفاده کنند. نکته مهم انتخاب و استفاده درست از رویکردها، توصیه‏ ها و راه‏کارها با توجه به شرایط شرکت، بازار و نوع مشتریان است. رویکردهای هجده‏گانه راهنمای مناسبی برای اداره بازار در شرایط گوناگون است.

انصراف از نظر