نوشته: دکتر احمد روستا[1]
«بازاریابی پاسخگو» رویکردی متمرکز بر «پاسخیابی و پاسخ دادن درست و پاسخگو بودن همگانی و همیشگی» است.
بازاریابی پاسخگو عبارتست از «پاسخگويي درست به نیازها، نیازمندان و فرصتها در شرایط گوناگون برای پایداری و سودآوری».
بنابراین بازاریابی پاسخگو را میتوان رویکردی نتیجهگرا دانست که متمرکز بر «درست پاسخ دادن» و «پاسخ درست دادن» است.
بازاریابی پاسخگو رویکردی مبتنی بر «بازارگرايی، مشتریمداری و پاسخمحوری» است مبنای بازاریابی پاسخگو، بازار شناسی و رعایت حقوق مشتریان و رسیدگی و پاسخگو بودن و پاسخگو ماندن است.
باور و مسئوليتپذیری همگانی و همیشگی و آمادگی دائم برای پاسخگويي مهمترین پیشنیاز بازاریابی پاسخگوست. به همین دلیل در بازاریابی پاسخگو، همه کارکنان و واحدها، پاسخگويي را عنوان یک ارزش جمعی و فرهنگ سازمانی و باور ارزشمند دانسته و پاسخگویی درست را مبنای همه فعالیتها، تلاشها ، رقابتمندی و رضایتمندی میدانند و به آن پایبند و متعهد هستند.
[1] احمد روستادارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیاتعلمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی است. ایشان موسس شرکت تحقیقات بازاریابی راستابین است.