گروه محصولات

عنوان مقاله: بازاریابی در مسیر بهبود

گزيده مديريت 170
نوشته: دکتر احمد روستا[1]
 
 
اقتصادایرانپسازسال‌هاتحمل «محرومیت،محدودیتوممنوعیت» ناشیازبحراناقتصادجهانی،رکودوکسادیونیزتحریم‏هایبیرونیودرونی،آمادهحرکتدرمسیرجدیداست. مسیریکهاگربه‌درستیودورازهیجانتعریفشود،می‌توانبه دستاوردها وآثارآنامیدواربود.

مدیریتکسب‌و‌کار و هر نوع دادوستد و فعالیت اقتصادی در مسیر بهبود نیازمند تغییر و تحولاتی اساسی در ابعاد و حوزه‌های گوناگون است که سرآغاز آن تغییر در نگرش‌هاست.

اگر نوع برداشت و نگاه ما مبتنی بر ارزش‏ها، هنجارها، باورها، فرهنگ،  و واقعیات  باشد به‌طور قطع مسیر بهبود را با آرامش، انگیزش و روش مطلوب‌تری طی خواهیم کرد.

«واقع‌بینی، جامع‌نگری، مثبت‌اندیشی و سازگاری با شرایط نوین»، پیش نیازهای حرکت درست در مسیر آینده هستند.

به‌نظر نگارنده مسیر آینده بنگاه‌ها و فعالان اقتصاد شامل چهار مرحله جداگانه است که عبارتند از:

 -آمادگی برای بهبود

- بهبود

-  آمادگی برای رونق

 - رونق

هر یک از این مراحل چهارگانه ویژگی‌ها، شرایط، الزاماتو اقدامات خاص خود را دارد و نیازمند سبک مدیریتی متناسب با شرایط حاکم بر هر مرحله است.



احمد روستا، دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیات‌علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی است. ایشان موسس شرکت تحقیقات بازاریابی راستابین است[1]

انصراف از نظر