مدیریتکسبوکار و هر نوع دادوستد و فعالیت اقتصادی در مسیر بهبود نیازمند تغییر و تحولاتی اساسی در ابعاد و حوزههای گوناگون است که سرآغاز آن تغییر در نگرشهاست.
اگر نوع برداشت و نگاه ما مبتنی بر ارزشها، هنجارها، باورها، فرهنگ، و واقعیات باشد بهطور قطع مسیر بهبود را با آرامش، انگیزش و روش مطلوبتری طی خواهیم کرد.
«واقعبینی، جامعنگری، مثبتاندیشی و سازگاری با شرایط نوین»، پیش نیازهای حرکت درست در مسیر آینده هستند.
بهنظر نگارنده مسیر آینده بنگاهها و فعالان اقتصاد شامل چهار مرحله جداگانه است که عبارتند از:
-آمادگی برای بهبود
- آمادگی برای رونق
هر یک از این مراحل چهارگانه ویژگیها، شرایط، الزاماتو اقدامات خاص خود را دارد و نیازمند سبک مدیریتی متناسب با شرایط حاکم بر هر مرحله است.
احمد روستا، دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیاتعلمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی است. ایشان موسس شرکت تحقیقات بازاریابی راستابین است[1]