By Niraj Dawar/ Neil Bendle
نوشته: نیراج داور و نایل بندل
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
در دهه آینده، همانطور که دستیاران هوشمند مصنوعی مانند الکسا و سیری تبدیل به مجرای اصلی میشوند که افراد از طریق آنها اطلاعات، کالاها و خدمات را دریافت میکنند، روش دستیابی، خدمترسانی و حفظ مشتریان شرکتها بهطور اساسی تغییر خواهد کرد. از آنجا که روباتها به دانش عمیقی در مورد عادات و ترجیحات افراد دست خواهند یافت، قادر خواهند بود نیازهای مصرفکننده را حتا بهتر از خود او پیشبینی کنند. آنها تضمین خواهند کرد خریدهای معمول بدونوقفه ادامه یابند و بهطور مداوم درخواستهای پیچیده مانند بیمه و برنامههای داده برای بهترین معاملات را بررسی و تجزیهوتحلیل خواهند کرد. هرچه دستیاران هوشمصنوعی، مصرفکنندگان را بیشتر راضی میکنند، اعتماد بیشتر به آنها جایگزین اعتماد به شناسهها خواهد شد.
داور و بندل میگویند، بازاریابی بهزودی تبدیل به کارزاری برای جلبتوجه دستیاران مصنوعی خواهد شد. شناسهها بر تاثیر الگوریتمهای هوشمصنوعی و رقابت برای قرارگرفتن در بسترهای (پلتفورمهای) دستیاران تمرکز خواهند کرد. در عوض، شناسهها قادر خواهند بود داده مشتریان را از بسترها دریافت کنند. این چیزی است که شرکتها در این جهان جدید نیاز خواهند داشت، زیرا بازنگریهای بیپایان خریدها توسط دستیاران هوشمصنوعی، کسبوکارها را مجبور به ارائه پیشنهادها و نوآوریهای مناسب و جدید برای مشتریان خواهد کرد.