اینترنت -این رسانه جدید که هنوز در ایران در مراحل اولیه رشد خود است- یکی از جذابترین ابزارهای بازاریابی برای شرکتهای مختلف است. دسترسی مستقیم به مشتری نهایی، امکان اندازیگیری و مانیتورینگ دقیق فعالیتهای انجام شده و در نهایت اثر پخش ویروسی ( viral effect ) این رسانه، آن را به محبوبترین بخش در بسته بازاریابی شرکتهای بزرگ جهان تبدیل کرده است. نگاهی به آخرین آمار منتشر شده توسط E-Marketer[2](شکل 1و 2)نشان میدهد که سهم بودجه بازاریابی شرکتهای بزرگ در بخشهای آنلاین مدام در حال افزایش است و این رسانه به زودی سهم عمدهای از بودجهبازاریابی را به خود اختصاص خواهد داد.
وضعیت این رسانه در ایران نیز جالب توجه است. در گزارش تحقیق بازاری که شرکت EMRC[3]در دی ماه 1390 برای یکی از معتبرترین برندهای فعال در بازار ایران انجام داد، عدد بسیار جذاب 23% آگاهی مشتریان در مورد تبلیغات آنلاین این برند به چشم میخورد. جالبتر آنکه در همین گزارش میزان آگاهی مشتریان در مورد بیلبردهای این برند فقط 38% گزارش شده بود. یک محاسبه سرانگشتی برای بودجه در نظر گرفته شده در تبلیغات آنلاین و تبلیغات بیلبرد و نرخ بازده آن، به سادگی جذابیت و پتانسیل بسیار بالای این رسانه جدید را نشان میدهد.