گروه محصولات

عنوان مقاله: بازآفرینی کسب‏‌و‏کاری موفق

گزیده مدیریت 225

 Ryan Smith

رایان اسمیت

دکتر مهسان زارع

موسس و مدیرعامل سابق کوالتریکس  (یکی از مهیج‌ترین شرکت‌های فناوری در یک دهه گذشته) می‌نویسد، «یکی از سخت‌ترین تصمیم‏‌ها در ‌کسب‌وکار و زندگی این است که آن‌چه را ساخته‌ایم برای ساختن چیزی بهتر تخریب کنیم.» وی در این مقاله توضیح می‌دهد، چگونه این شرکت از زمان راه‌اندازی در یک زیرزمین در شهر پروو ایالت یوتا‌ تا تملک توسط شرکت اس.اِی.پی در ژانویه 2019 به ارزش هشت‌میلیارد دلار رشد کرد. دو سال بعد در عرضه اولیه سهام، کشف اولیه کوالتریکس به سه برابر این رقم رسید.

کوالتریکس از یک شرکت تحقیقات بازار تک‌محصولی که عمدتا به جامعه دانشگاهی ارائه خدمت می‌کرد، به یک شرکت چندمحصولی تبدیل شد که به شرکت‌ها در حوزه تجربه مشتری، مدیریت کارکنان و تحقیقات بازار خدمات ارائه می‌دهد. در طول این مسیر‌، اسمیت مجبور شد بیش از یک‏بار از همکاران خود بخواهد مجموعه فناوری‌های شرکت را بازآفرینی کنند، دستورعمل‌ها را تغییر داده و بخشی از نیروی کار سیصدنفره را تغییر دهد.

انصراف از نظر