گروه محصولات

عنوان مقاله:  بازآفرینی تیم رهبری

گزیده مدیریت 228

Paul Leinwand/ Mahadeva Matt Mani/ Blair Sheppard

نوشته: پل لینواند، ماهادوا مت‏مانی و بلر شپارد

ترجمه: دکتر معصومه عارف

دیجیتال‏‌شدن ممکن است برای موفقیت مستمر بسیاری از کسب‏‌وکارها ضروری باشد، اما در دنیای پیچیده‏ ما، آن‏چه شرکت‏ها به‏‌راستی باید انجام دهند، این است که شکل‌‏های جدیدی از مزیت رقابتی ایجاد کنند و خود را برای آینده متحول کنند‏. این مستلزم تغییرات اساسی در رهبران ارشد آن‏ها است: نه‌‏فقط در توانایی‏‌های افراد، بلکه در نحوه هدایت و رهبری آن‏ها‏.

نویسندگان با توجه به تحقیقات خود در دوازده شرکت جهانی برجسته، به مهارت‏های به‌‏ظاهر متضاد و متناقضی اشاره می‏کنند که انتظار می‏رود رهبران داشته باشند‏. برای مثال، آن‏ها باید هم رویاپرداز بزرگ و هم مجری متخصص باشند‏. اما در این مقاله آن‏ها بر ضرورت بهبود تیم‏های رهبری تمرکز می‏کنند و استدلال می‏کنند مدیران‏‌عامل باید:

نقش‏های لازم برای بازانگاری و سپس تحقق هدف شرکت مورد را شناسایی کنند.

این نقش‏ها را با تفکر پر کنند، گروه متنوعی از افرادی را گرد هم آورند که جسورانه فکر می‏کنند و هماهنگ باهم کار می‏کنند.

به جای مدیریت کسب‏‌وکار فعلی، تیم را بر ایجاد تحول متمرکز کنند.‏

مالکیت رفتار تیم را به‌‏عهده گیرند، اعتماد را تقویت کنند، متعهد به پیشبرد شرکت به جای تمرکز بر پیشرفت فردی باشند.

انصراف از نظر