Paul Leinwand/ Mahadeva Matt Mani/ Blair Sheppard
نوشته: پل لینواند، ماهادوا متمانی و بلر شپارد
ترجمه: دکتر معصومه عارف
دیجیتالشدن ممکن است برای موفقیت مستمر بسیاری از کسبوکارها ضروری باشد، اما در دنیای پیچیده ما، آنچه شرکتها بهراستی باید انجام دهند، این است که شکلهای جدیدی از مزیت رقابتی ایجاد کنند و خود را برای آینده متحول کنند. این مستلزم تغییرات اساسی در رهبران ارشد آنها است: نهفقط در تواناییهای افراد، بلکه در نحوه هدایت و رهبری آنها.
نویسندگان با توجه به تحقیقات خود در دوازده شرکت جهانی برجسته، به مهارتهای بهظاهر متضاد و متناقضی اشاره میکنند که انتظار میرود رهبران داشته باشند. برای مثال، آنها باید هم رویاپرداز بزرگ و هم مجری متخصص باشند. اما در این مقاله آنها بر ضرورت بهبود تیمهای رهبری تمرکز میکنند و استدلال میکنند مدیرانعامل باید:
نقشهای لازم برای بازانگاری و سپس تحقق هدف شرکت مورد را شناسایی کنند.
این نقشها را با تفکر پر کنند، گروه متنوعی از افرادی را گرد هم آورند که جسورانه فکر میکنند و هماهنگ باهم کار میکنند.
به جای مدیریت کسبوکار فعلی، تیم را بر ایجاد تحول متمرکز کنند.
مالکیت رفتار تیم را بهعهده گیرند، اعتماد را تقویت کنند، متعهد به پیشبرد شرکت به جای تمرکز بر پیشرفت فردی باشند.