گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: بازآفريني كسب وكار براي موفقيت در چين

گزيده مديريت 143

By Doug DeVos

نوشته: داگ دووس

ترجمه: محمدحسين دهنوی

وقتي دولت چين فروش مستقيم، يعني مدل بارز بازاريابي اَم‌وي را غيرقانوني اعلام كرد، مديران آن مجبور بودند يا از اين بازار خارج شوند و عطايش را به لقايش ببخشند يا راه جديدي را براي فروش پيدا كنند. آن‌ها تصميم گرفتند بمانند و همكاري كنند. شركت براي آن‌كه با تغييرات منظم كنار آيد، فروشگاه‌هاي خرده‌فروشی سنتي را راه‌اندازي كرد و به جاي واردات از آمريكا به توليد محصولات در چين پرداخت و كل سيستم جبران‌خدمت توزيع‌كنندگان را تغيير داد. شركت ديگر نمی‌توانست به بازاريابي شفاهي متكي باشد، بنابراين به سمت تبليغ شناسه خود تغيير جهت داد.

در طول اين فرايند، اَم‌وي كوشش كرد خود را در چين شهروندي با شخصيت حقوقي معرفي كند. سرانجام قانوني وضع شد كه به اين شركت اجازه داد به مدل كسب‌وكار فروش مستقيم بازگردد. اَم‌وي در سال 2006 مجوز جديدي را اخذ كرد و امروزه چين با بيش از چهارميليارد دلار فروش سالانه بزرگ‌ترين بازار اين شركت است

انصراف از نظر