گفت وگویی با اندرو مكآفی
ترجمه: نیما نامداری
اندرو مكآفی از پژوهشگران و محققان ارشد مركز كسبوكار دیجیتال وابسته به مدرسه مدیریت اسلوان دانشگاه آم.آی.تی در گفتگو با آناندرامان، ویراستار ارشد هاروارد بیزنس ریویو، شرح میدهد چگونه ابزارهای اینترپرایز 2 (مانند ویكیها، توییتر، گوگل، برچسبهای اطلاعاتی و نظایر آن) در حال دگرگونكردن فرایندهای نوآوری و خلاقیت سازمانها هستند. بهعنوان مثال، شركت پراكتر.اند.گمبل روی وبسایت «ارتباط+توسعه» نهتنها دانستهها و توانستههای خود را علنی كرده، بلكه نیازمندیها و نقصهای خود را هم آشكار ساخته است، مكآفی این را یك تغییر اساسی میداند. همچنین انجمنهایی كه حول چالشهای نوآوری شكل میگیرند، به غربالكردن ایدهها كمك میكنند و بهدنبال آن، باعث رشد بهترین ایدهها میشوند.