گروه محصولات

عنوان مقاله: اینترنت موجب می‌شود خود را بیش از واقع باهوش بدانید

گزيده مديريت 171
مصاحبه كننده: اسكات برنياتو
ترجمه: دکتر احمد عیسی‌خانی

پژوهش: ماتیو فیشر دانشجوی دکترای دانشگاه ییل و همکارانش، ماریل گودو و فرانک کیل، مجموعه‌ای از پرسش‌های دشوار ولی پاسخ‌دادنی را از افراد پرسیدند. پرسش‌ها معطوف به چیزهایی بودند که افراد تصور می‌کردند پاسخ آن‌ها را می‌دانند، در حالی که در واقع این گونه نبود. پرسش‌هایی از قبيل چرا ماه به شکل‌های مختلف دیده می‌شود یا شیشه چگونه ساخته می‌شود‌. به تعدادی از افراد اجازه داده شد در اینترنت پاسخ را پیدا کنند، در حالی که بقیه چنین اجازه‌ای نداشتند. سپس پژوهشگران مجموعه دیگری از پرسش‌ها را درباره موضوعات غیرمرتبط مطرح كردند. افرادی که مجاز به جست‌وجوی برخط بودند در مقایسه با سایرين، توانایی‌شان را در پاسخ صحیح به پرسش‌های جدید بسیار بیش از حد برآورد ‌کردند.

چالش: آیا اینترنت موجب اعتمادبه‌نفس بیش از اندازه ما می‌شود؟ آیا ما قادر به تشخیص فرق میان آن‌چه در ذهن‌مان و آن‌چه در سایت‌هاست نیستیم؟ آقای فیشر از پژوهش خود دفاع کنید.

انصراف از نظر