گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده های شگرف برای دستوركار كسب و كار امروزین

گزيده مديريت 18
ترجمه: غلامحسین خانقایی
سال گذشته، ناگهان جنگ شروع شد، اقتصاد شدیداً سقوط كرد و تعداد زیادی از كسب‌وكارها دچار مشكل شدند. بنابراین، برای كمك به شما جهت عبور از این برهة زمانی، هفت ایده شگرف را كه با قید فوریت تهیه كرده‌ایم، در اختیار می‌گذاریم.

تاریخ تكرار می‌شود. بسیاری تصور می‌كردند كه سقوط دیوار برلین شروعی برای نظمی جدید در دنیاست كه تاریخ در آن تاثیر و اهمیتی ندارد. اما رویداد یازده سپتامبر 2001، پایانی بر این نظریه بود و پرسش‌های جدی را در بارة جهانی‌سازی، امنیت و استراتژی مطرح ساخت.

 بالاخره به رهبران میانی هم توجه ‌شد. تا امروز معمولاً مدیرعامل‌ها شكوه و جلال سازمان را به خود منسوب می‌كردند، ولی به‌تدریج رهبران نشسته در سایه و اصلاح‌گرایان بنیانی معتدل نیز توجه استحقاقی خود را دریافت می‌كنند.
 اینترنت مربوط به شما نیست. ارزش واقعی اینترنت به احتمال زیاد بیش از آن كه در برقراری ارتباط بین انسان‌ها باشد، در برقراری ارتباط بین پایگاه‌های اطلاعاتی، پیشكارها و ادوات مختلف است. اینترنت شبكه‌ای است از ماشین‌ها و نه انسان‌ها.
 به رفتارتان توجه كنید. دانشمندان علوم رفتاری كم‌كم به پیش‌بینی دقیق واكنش‌های اشخاص و گروه‌های مردم در مقابل انگیزه‌ها موفق می‌شوند و این رویداد اثری عمیق و گسترده‌ای بر كسب‌وكار دارد.

با خوش‌خدمتی مشتریان را از خود نگریزانید. شركت‌ها در راضی نگهداشتن و خوش‌خدمتی به مشتریان خود زیاده‌روی كرده‌اند. واقعیت این است كه مشتریان از «سر كار گذاشته شدن» خوششان می‌آید و از آنهایی كه بیش از اندازه به آنها محبت و ابراز دوستی می‌كنند، گریزانند.

 حساب‌سازان بازنده‌اند. دست‌كاری ارقام مالی و زبان‌بازی، به‌شدت به كسب‌وكار خسارت می‌زند. راستی و درستی بیش از یك ارزش اخلاقی است. این ویژگی شالودة هر سازمان و بنگاه پایدار است.
 سه دست‌مریزاد به خلاقیت (البته گاهی اوقات). خلاقیت و تقلید بهترین عملكرد، دو وظیفة اساساً متفاوت هستند. مدیرانی كه این دو مقوله را با هم مخلوط می‌كنند، به خلاقیتی جزئی و تقلیدی غیراستادانه دست می‌یابند.

 

انصراف از نظر