گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: ایجاد یک شرکت قدرتمند تجارت الکترونیک در خاورمیانه

گزيده مديريت 198

By Ronaldo Mouchawar

نوشته: رونالدو موچ وار

ترجمه: نگين اعرابي دهج

در سال 2005، زمانی که سوق.کام تاسیس شد، خاورمیانه ظرفیت زیادی برای تجارت الکترونیک داشت: جمعیتی بیش از 350‌میلیون نفر که سن نیمی از آن‌ها کم‌تر از 25 سال بود. اما کشورهای منطقه از نظر قوانین و مقررات گمرک، لجستیک و زیرساخت پرداخت بسیار متفاوت بودند. موچ‌وار شرح می‌دهد که سوق چگونه تنها از طریق روش‌های پرداخت جایگزین و مدیریت توزیع، از یک وب‌سایت حراج به یک کسب‌وکار فقط بی.تو.سی تبدیل شد، آن هم در منطقه‌ای که در آن سیستم‌های لجستیک هنوز در حال تکامل بودند. امروزه سوق با فعالیت در هفت ‌کشور و با بیش از 135‌میلیون نفر مخاطب، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده تجارت الکترونیک در خاورمیانه است و به‌تازگی توسط آمازون تملک شده است.
انصراف از نظر