Isaac Smith/ Maryam Kouchaki
نوشته: ایزاک اسمیت و مریم کوچکی
ترجمه: دکتر آروین رجبی
همانگونه که افراد میتوانند مهارتها و تواناییهای خود را در طول زمان گسترش دهند، میتوانند یاد بگیرند کموبیش اخلاقمدار هم باشند. اما بسیاری از سازمانها آموزش اخلاق را به فرایند همسوسازی کارکنان با سازمان محدود میکنند. اگر هم بعد از آن به اخلاق بپردازند، ممکن است فقط تعیین اصول رفتاری یا خطوط تماس برای سوتزنها (افشاگران) باشد. چنین مراحلی ممکن است تخلفات خاصی را مهارکند، اما ضرورتا به رشد اخلاقی کارکنان کمک نمیکنند.
نویسندگان با توجه به شواهد حاصل از صدها مطالعه تحقیقاتی، چارچوبی را برای کمک به کارکنان در جهت ایجاد شخصیت اخلاقی ارائه میدهند. مدیران میتوانند آموزشهای تجربی برای معضلات اخلاقی تدارک ببینند. میتوانند زمانی که خطاهای کوچک اتفاق میافتد، امنیت روانی را تقویت کنند و اقدامات قبل و پس از وقوع را برای ابتکارهایی با مولفههای اخلاقی هدایت و فرهنگ خدمترسانی را با تشویق به کار داوطلبانه و مربیگری اخلاقی خلق کنند.