نوشته جاش بارون و راب لاخنوار
ترجمه کاوه امیری و دکتر رضا پاینده
اگر کسبوکارهای خانوادگی را بر اساس تصویر رسانهای قضاوت کنیم، آسان خواهد بود آنها را به بستری برای بازی قدرت، از پشت خنجر زدن و خوش خدمتی تقلیل دهیم. مورداک و نیوکورپ یا رداستون و نشنالامیوزمنت تنها دو مورد نمونه هستند. اما بسیاری از کسبوکارهای خانوادگی توانستهاند دههها و حتا قرنها طعم موفقیت را بچشند. نویسندگان پنج جنبه مالکیت را بررسی میکنند که در رشد یا فروپاشی کسبوکارهای خانوادگی حیاتی هستند: نوع مالکیت (تکمالکی، شراکتی یا ترکیب دیگری)، ساختار حکمرانی، چگونگی تعریف «موفقیت»، مالکان چه اطلاعاتی را در اختیار سایر اعضای خانواده و ذینفعان قرار خواهند داد (یا نخواهند داد) و نحوه اجرای انتقال مدیریت به نسل بعدی.