گروه محصولات

عنوان مقاله: ایجاد کسب‌‏وکار خانوادگی ماندگار

گزيده مديريت 222

 نوشته جاش بارون و راب لاخنوار

ترجمه کاوه امیری و دکتر رضا پاینده

اگر کسب‏‌وکارهای خانوادگی را بر اساس تصویر رسانه‌ای قضاوت کنیم، آسان خواهد بود آن‏ها را به بستری برای بازی قدرت، از پشت خنجر زدن و خوش‏ خدمتی تقلیل دهیم. مورداک و نیوکورپ یا رداستون و نشنال‏امیوزمنت تنها دو مورد نمونه هستند. اما بسیاری از کسب‏‌وکارهای خانوادگی توانسته‏‌اند دهه‌ها و حتا قرن‏‌ها طعم موفقیت را بچشند. نویسندگان پنج جنبه مالکیت را بررسی می‏‌کنند که در رشد یا فروپاشی کسب‏‌وکارهای خانوادگی حیاتی هستند: نوع مالکیت (تک‏‌مالکی، شراکتی یا ترکیب دیگری)، ساختار حکمرانی، چگونگی تعریف «موفقیت»، مالکان چه اطلاعاتی را در اختیار سایر اعضای خانواده و ذینفعان قرار خواهند داد (یا نخواهند داد) و نحوه اجرای انتقال مدیریت به نسل بعدی.

انصراف از نظر