گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: ایجاد پایداری در بهبود فرایند

گزيده مديريت 207

ترجمه: مرضیه زرقی

تب زیاد زود عرق می‌کند.
از زمان فدریک تیلور و ادواردز دمینگ تا به امروز، مدیران همواره در جهت بهبود فرایندهای کسب‌و‌کار خود بسیار کوشیده‌‌‌اند و در طی بیست سال گذشته، صنایع مختلف میزبان ابتکار‌‌‌های بهبود زیادی نظیر تولید ناب ، شش سیگما ، چابک‌‌‌سازی  و... بوده‌‌‌اند. تحقیقات نشان می‌‌‌دهند شرکت‌‌‌هایی که از این تکنیک‌‌‌ها استفاده می‌‌‌کنند، ممکن است شرایط خود را در هزینه‌‌‌ها و کارایی به میزان چشمگیری بهبود بخشند. اما وقتی براد استاتز از دانشگاه کارولینای شمالی و ماتیاس هالوِگ و دیوید آپتون از دانشگاه آکسفورد به این مزایا با دقت نگریستند، شکاف‌‌‌هایی در میان آن‌ها یافتند. هالوگ می‌‌‌گوید: «همه این ابتکار‌‌‌های بهبود در ابتدا بسیار خوب عمل می‌‌‌کنند، اما این دستاوردهای درخشان خیلی زود ناپدید می‌‌‌شوند. همیشه این احساس وجود دارد که محققان تنها به نیمه پر لیوان اشاره می‌‌‌کنند و بدی‌‌‌های یک طرح را از قلم می‌‌‌اندازند. موضوع فقط جاانداختن مناسب یک طرح بهبود نیست، موضوع اصلی پایدارکردن آن است.»
انصراف از نظر