By Dave Ulrich/ Norm Smallwood
نوشته: ديويد اولريچ و نورم اسمال وود
ترجمه: دکتر حسین سلیمانی
چگونه برخی از شركتها میتوانند منبع مداوم پرورش مدیران عالی باشند؟ این شركتها به جای آنكه فقط بر تقویت مهارتهای فردی تكیه كنند، سعی خود را روی ایجاد یك قابلیت سازمانی وسیع برای رهبری متمركز میكنند. این چیزی است كه اولریچ و اسمالوود (موسسان گروه مشاوره توسعه رهبری آر.بی.ال) به آن نشان رهبری میگویند.
در بررسی 150 شركت با قابلیتهای رهبری قوی، مولفان ملاحظه كردند این شركتها از پنج راهكار پیروی میكنند. اول، مطمئن میشوند مدیران بر بنیانهای مدیریت، مانند تعیین راهبرد و پرورش استعدادها، تسلط دارند. دوم، مطمئن میشوند رهبران توقعات بالای مشتریان را در خود نهادینه میكنند. سوم، بازخورد مشتریان را در ارزشیابی مدیران دخالت میدهند. چهارم، در برنامههایی سرمایهگذاری میكنند كه به تقویت مهارتهای صحیح در مدیران كمك میكنند و برای این كار از خود مشتریان در اجرای برنامهها كمك میگیرند. بالاخره اینكه موفقیت تلاشها برای ایجاد بستر رهبری قوی را در درازمدت پیگیری میكنند.