گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: ایجاد فرهنگ اینترنتی در جایی که اینترنت وجود ندارد

گزيده مديريت 215

By Rabea Ataya

نوشته: ربیع عطایا

ترجمه: مژگان کمپانی

نویسنده مقاله، در نخستین روزهای پیدایش اینترنت، در رشته مهندسی برق در دانشگاه استنفورد مشغول تحصیل و از امکانات این فناوری جدید هیجان‏ زده بود. پس از آن، در دفتر بانک سرمایه‏ گذاری الکس‏براون.‏اند.سانز در سانفرانسیسکو مشغول به‏ کار شد و درک عمیقی از این‏که چگونه یک ایده را به یک شرکت تبدیل کند، به‏ دست آورد. وی مدام در فکر سرمایه‏ گذاری در خاورمیانه بود و در سن 23 سالگی به دوبی نقل‏مکان کرد. در آن‏جا متوجه شد جوانان عرب به سختی شغلی پیدا می‏کنند و در عین حال، صاحبان کسب‏ وکار نیز در یافتن نیروی کار دچار مشکل هستند. تصمیم گرفت جهت برقراری ارتباط بین آن‏ها، بازار برخط مشاغل را راه‏ اندازی کند. در آن زمان، کم‏تر از یک درصد از افراد در دنیای عرب به اینترنت دسترسی داشتند، از این رو، باید کوچک‏ترین جزئیات دنیای برخط به مشتریان آموزش داده می‏شد. این به معنای نصب نخستین مرورگر وب روی کامپیوترها، آموزش به مدیران منابع انسانی برای اتصال به اینترنت و چاپ گرفتن و ارائه دستی رزومه‏ ها به آن‏ها بود.
امروزه، با عضویت ده‏ ها هزار شرکت و بیش از 36میلیون متقاضی کار، شرکت بیت در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن گسترش یافته، راه‏ حل‏ هایی مانند سیستم‏ های ردیابی متقاضی، برنامه‏ های ویدیویی ارزیابی و نمایشگاه‏ های مجازی رویدادها را ارائه می‏دهد. همچنین به ایجاد فرهنگ اینترنت در اقصی نقاط خاورمیانه کمک کرده که این فرهنگ در حال پیشرفت است.

انصراف از نظر