گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به نوآوری سازنده: ایجاد فرهنگ آزمایش‌گری

گزيده مديريت 218

By Stefan Thomke
نوشته: استفان تامکه
ترجمه: دکتر معصومه عارف
آزمایش‌های برخط می‌توانند در عرصه بازاریابی و نوآوری تغییردهنده بازی باشند‏. به‌عنوان مثال، بوکینگ.کام با انجام حدود 25هزار آزمون در سال، خود را از یک شرکت نوپای کوچک به بزرگ‌ترین بستر رزرو جا در جهان تبدیل کرده است‏. امروزه اندازه‌گیری قابلیت‌های آزمایش یک سازمان بسیار مهم است، اما بسیاری از شرکت‌ها برای انجام آن با مشکل مواجهند: نه به دلیل تکنولوژی بلکه به واسطه فرهنگ‏.
برای برطرف‌کردن موانع فرهنگی، شرکت‌ها باید محیطی ایجاد کنند که کنجکاوی در آن پرورش یابد، داده‌ها حرف اول را بزنند، همه بتواند آزمایش ترتیب دهند، همه آزمایش‌ها اخلاقی باشند و مدل دموکراتیک‌تری از رهبری حاکم باشد‏. در نهایت، مدیران باید بتوانند با این احتمال روبه‌رو شوند که ممکن است روزانه دچار اشتباه شوند و تمایل به دادن اختیار بیش‌تر به کارکنان داشته باشند‏.

انصراف از نظر