By Stefan Thomke
نوشته: استفان تامکه
ترجمه: دکتر معصومه عارف
آزمایشهای برخط میتوانند در عرصه بازاریابی و نوآوری تغییردهنده بازی باشند. بهعنوان مثال، بوکینگ.کام با انجام حدود 25هزار آزمون در سال، خود را از یک شرکت نوپای کوچک به بزرگترین بستر رزرو جا در جهان تبدیل کرده است. امروزه اندازهگیری قابلیتهای آزمایش یک سازمان بسیار مهم است، اما بسیاری از شرکتها برای انجام آن با مشکل مواجهند: نه به دلیل تکنولوژی بلکه به واسطه فرهنگ.
برای برطرفکردن موانع فرهنگی، شرکتها باید محیطی ایجاد کنند که کنجکاوی در آن پرورش یابد، دادهها حرف اول را بزنند، همه بتواند آزمایش ترتیب دهند، همه آزمایشها اخلاقی باشند و مدل دموکراتیکتری از رهبری حاکم باشد. در نهایت، مدیران باید بتوانند با این احتمال روبهرو شوند که ممکن است روزانه دچار اشتباه شوند و تمایل به دادن اختیار بیشتر به کارکنان داشته باشند.