گروه محصولات

عنوان مقاله: ایجاد سازمان مجهز به هوش مصنوعی

گزيده مديريت 213
By Tim Fountaine/ Brian McCarthy/ Tamim Saleh
نوشته: تیم فونتین، برایان مکارتی و تمیم صالح
ترجمه: سعیده رجائی‏ هرندی

به ‏نظر می‏رسد هوش مصنوعی در آستانه رونق قرار دارد. در حال حاضر، راهنمای تصمیم‏ گیری در مورد همه چیز، از برداشت محصول گرفته تا وام‏های بانکی و کاربردهایی مانند خدمات مشتری کاملا خودکار است. شرکت مکنزی تخمین می‏زند که اِی.آی ظرف یک دهه آینده سیزده ‏تریلیون دلار به اقتصاد جهانی خواهد افزود. با این وجود، شرکت‏ها در تلاشند فعالیت‎های اِی.آی خود را گسترش دهند. اکثر آن‏ها فقط پروژه‏ های ویژه را انجام می‏دهند یا از اِی.آی تنها در یک فرایند منفرد کسب‏ وکار استفاده کرده‏ اند.
مکنزی در نظرسنجی از هزاران مدیر و در همکاری با صدها مشتری، طریق استفاده کامل بنگاه ‏ها از فرصت اِی.آی را شناسایی کرده است. نکته اصلی، درک موانع سازمانی و فرهنگی است که نوآوری‎های اِی.آی با آن‏ها روبه‏ رو می‎شوند و تلاش برای کاهش آن‏هاست. این به معنای چرخاندن ذهنیت‏های سنتی کارکنان (مانند اتکا به تصمیم‏ گیری بالا‏به‏ پایین) است که اغلب خلاف ذهنیت‎های لازم برای اِی.آی عمل می‏کنند. رهبران همچنین می‏توانند موفقیت پروژه‏های اِی.آی را با روش‏های زیر هنگام تصمیم‎گیری در مورد چگونگی سازماندهی کار موجب شوند: تبیین فوریت‏ها و مزایای این پروژه‏ ها؛ سرمایه‎گذاری زیادی در آموزش و به‎کارگیری اِی.آی؛ توجه به بلوغ اِی.آی شرکت، پیچیدگی کسب‎وکار و سرعت نوآوری.
انصراف از نظر