گروه محصولات

عنوان مقاله: اکوسیستم ارزش مشترک

گزيده مديريت 185

BY Mark Kramer/ Marc Pfitzer

نوشته: مارک کرامر و مارک فیتزر 

ترجمه: هومن صفاریان

کسب‌وکارها می‌توانند با ورود به تلاش‌های «اثر جمعی» به حل مشکلات بزرگ اجتماعی کمک کنند‌‌. دولت‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، ‌شرکت‌ها و اعضای تشکل‌ها، در عین حالی که اغلب در مقابل هم کار می‌کنند و نه در راستای هم، باید در برنامه‌هایی شرکت کنند که به ایجاد یک ارزش مشترک منتهی شود‌‌. این حرکت که به اثر جمعی معروف است، فرایند همکاری‌های موفق در بخش اجتماعی را آسان کرده و می‌تواند راهنمای کسب‌وکارها در گردهم‌آوری بازیگران مختلف اکوسیستم خود، برای کمک به برطرف‌کردن برخی از مشکلات اضطراری جهان باشد‌‌. در این فرایند، ‌شرکت‌ها فرصت‌های اقتصادی را خواهند یافت که از چشم رقبایشان دور مانده است‌‌. برای تحقق اهداف اثر جمعی، پنج عنصر باید موجود باشند: 1) دستورکاری مشترک که به هم‌سویی تلاش بازیگران کمک کند و وظایف ‌آن‌ها را مشخص ‌سازد؛ 2) یک سیستم اندازه‌گیری مشترک؛ 3) فعالیت‌های تقویت‌کننده متقابل؛ 4) ارتباط مستمر، برای برقراری اعتماد و تضمین اهداف متقابل؛ 5) پشتیبانی محوری اختصاصی، توسط افرادی مستقل از لحاظ دستمزد که موجد اشتیاق عمومی شود، سیاست‌ها را پیش ببرد و منابع را به‌حرکت درآورد‌‌.

انصراف از نظر