گروه محصولات

عنوان مقاله: ايده بان: تبليغ کنندگان

گزيده مديريت 107
By Andrew O'Connell

نوشته: اندرو اوکانل

ترجمه: آناهيتا خزاعی

آيا در عصر دستگاه‌هاي ضبط‌وپخش ويدیوي ديجيتال، دوران آگهي‌هاي سی‌ثانيه‌اي تلويزيوني به‌پايان رسيده است؟ لزوما نه. يك آگهي مي‌تواند تا‏ثير قابل‌توجهي بر بيننده داشته باشد، حتا‏ اگر بيننده تصاوير را با سرعت زياد تماشا كند. اگر بينندگان، اين آگهي‌ها را پیش‌تر با سرعت عادي ديده باشند، مشاهده آن‌ها با سرعت بالا نيز مي‌تواند به همان اندازه اثربخش باشد.
اريك دوپلسيس، مديرعامل دفتر شركت مشاوره‌اي و تحقيقاتي ميلوارد براون در آفريقاي‌جنوبي و استاد مهمان دانشكده مديريت دانشگاه كپنهاگ مي‌گويد: « بازارياباني كه به بهانه افزايش استفاده از دستگاه‌هاي ضبط‌وپخش ويدیوي ديجيتال، بودجه تبليغات تلويزيوني را كاهش داده‌اند ممكن است در اتخاذ اين تصميم بيش از حد عجله كرده باشند.» او در مقاله‌اي كه در «نشریه تحقیقات در تبلیغات» به چاپ رسيد، با اين تفكر كه افزايش استفاده از دستگاه‌هاي ضبط‌وپخش ويدیوي ديجيتال، اثربخشي تبليغات تلويزيوني را كاهش داده، مخالفت مي‌كند.
انصراف از نظر