گروه محصولات

عنوان مقاله: ايجاد يك راهبرد تحول‏ آفرين نخبگان

گزيده مديريت 153
By Douglas Ready/ Linda Hill/ Robert Thomas

نوشته: داگلاس ردي، ليندا هيل و رابرت توماس

ترجمه: عاطفه پاشازاده

زماني ‏كه بسياري از غول‏هاي خدمات مالي دنيا هنوز گرفتار پس‏لرزه‏هاي بحران سال 2008 بودند، بلك‏راك، بزرگ‏ترين شركت مديريت دارايي در دنيا، مشغول ترسيم نمودارهاي رشد خود بود. درآمد‏، سود و قيمت سهام این شركت در آن دوره پرآشوب، ثبات خود را حفظ كرد.

نگارندگان بررسي‏هايي در بلك‏راك و ديگر شركت‏هاي تحول‏آفرين (گروه توليدي جهاني تاتا واقع در بمبیی و ان‌ویژن، يك شركت كارآفرين در انرژي جايگزين واقع در چين) به‌عمل آورده و به مشتركات فراواني دست يافتند. اين سه شركت، ويژگي‏هاي اصلي يك سازمان تحول‏آفرين را به نمايش مي‏گذارند: هدفمند و عملكردمدار هستند و مبتني بر اصول اداره مي‏شوند.

نگارندگان در روند اجراي مصاحبه با اين سه شركت، سرنخ چهارمي را كشف كردند كه آن‏ها را هرچه بيش‌تر به يك‌ديگر پيوند مي‏داد: هر سه شركت مورد حمايت راهبردهاي تحول‏آفرين نخبگان قرار داشتند. ولي جاده منتهي به چنين راهبردي سرشار از ابهام و پيچيدگي است. راهبرد و اجرا چگونه مي‏توانند در عين سازگاري برتر باشند؟ چگونه مي‏توانند از يك فرهنگ مشترك پشتيباني كنند و در عين حال توانايي‏هاي بالقوه تك‏تك افراد را به منصه ظهور برسانند؟ راهبرد چگونه مي‏تواند هم جهاني و هم بومي باشد؟ و خط‏مشي‏هاي آن چگونه مي‏توانند به چابكي پذيراي احیا باشند يا حتا آن را بپذيرند؟ رويكرد بلك‏راك به اين پرسش‏ها پاسخ مي‏دهد.

انصراف از نظر