نوشته: داگلاس ردي، ليندا هيل و رابرت توماس
ترجمه: عاطفه پاشازاده
زماني كه بسياري از غولهاي خدمات مالي دنيا هنوز گرفتار پسلرزههاي بحران سال 2008 بودند، بلكراك، بزرگترين شركت مديريت دارايي در دنيا، مشغول ترسيم نمودارهاي رشد خود بود. درآمد، سود و قيمت سهام این شركت در آن دوره پرآشوب، ثبات خود را حفظ كرد.
نگارندگان بررسيهايي در بلكراك و ديگر شركتهاي تحولآفرين (گروه توليدي جهاني تاتا واقع در بمبیی و انویژن، يك شركت كارآفرين در انرژي جايگزين واقع در چين) بهعمل آورده و به مشتركات فراواني دست يافتند. اين سه شركت، ويژگيهاي اصلي يك سازمان تحولآفرين را به نمايش ميگذارند: هدفمند و عملكردمدار هستند و مبتني بر اصول اداره ميشوند.
نگارندگان در روند اجراي مصاحبه با اين سه شركت، سرنخ چهارمي را كشف كردند كه آنها را هرچه بيشتر به يكديگر پيوند ميداد: هر سه شركت مورد حمايت راهبردهاي تحولآفرين نخبگان قرار داشتند. ولي جاده منتهي به چنين راهبردي سرشار از ابهام و پيچيدگي است. راهبرد و اجرا چگونه ميتوانند در عين سازگاري برتر باشند؟ چگونه ميتوانند از يك فرهنگ مشترك پشتيباني كنند و در عين حال تواناييهاي بالقوه تكتك افراد را به منصه ظهور برسانند؟ راهبرد چگونه ميتواند هم جهاني و هم بومي باشد؟ و خطمشيهاي آن چگونه ميتوانند به چابكي پذيراي احیا باشند يا حتا آن را بپذيرند؟ رويكرد بلكراك به اين پرسشها پاسخ ميدهد.