گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به بهره وری: اهمیت مسئولین دفاتر مدیران

گزيده مديريت 120

By Melba Duncan

نوشته: ملبا دانکن

ترجمه: دکتر اسماعیل مردانی‌ گیوی

چون تکنولوژی محیط‌ کار را تغییر داده و سازمان‌ها کوچک‌تر شده‌اند، شرکت‌ها به‌سرعت جایگاه مسئولین دفاتر مدیران را تنزل داده‌اند.اما بسیاری از شرکت‌ها در این زمینه زیاده‌روی کرده‌اند.

امروزه اشتیاق برای کاهش مخارج اداری، تعداد بیشماری از سازمان‌ها را بر آن داشته تا روی مدیران میانی و ارشد با حقوق بالا، برای ترتیب‌دادن مسافرت‌های خود، تهیه گزارش‌ها و برنامه‌ریزی جلسات حساب باز کنند.برخی شرکت‌ها ممکن است این نوع ساختار بدون مسئول دفتر را نوعی مساوات تلقی کنند با این باور که اگر کارکنان مدیران را در حال حمل کاغذ به اتاق تکثیر ببینند، روحیه «باهم بودن» در شرکت پدیدار می‌شود.

چنین رویکردی به‌عنوان یک اقدام مدیریتی به‌ندرت مفهوم اقتصادی دارد. به‌طور کلی، کارها باید به کارکنانی واگذار شود که با کم‌ترین حقوق می‌توانند به بهترین وجه از عهده انجام آن‌ها برآیند.با وجود این‌که به‌نظر می‌رسد شرکت‌ها از

 چنین منطقی در برونسپاری کارها استفاده می‌کنند، اما این منطق را در ستاد خود نادیده می‌گیرند.

در این مقالهدونکن (که مدت‌ها در استخدام مسئولین دفتر مدیران دست داشته) این بحث را به‌میان می‌کشد که یک مسئول دفتر خوب(اگر به‌درستی مورد استفاده قرار گیرد) عامل مهمی در افزایش بهره‌وری مدیران پرمشغله است.

انصراف از نظر