By Francesca Gino
نوشته: فرانچسکا جینو
ترجمه: مرضیه زرقی
گرچه ممکن است رهبران سازمانها بگویند که برای ذهنهای پرسشگر اهمیت قائل هستند، اما در عمل کنجکاوی را پس میزنند، چرا که میترسند موجب افزایش ریسک و کاهش کارایی شود. استاد مدرسه کسبوکار هاروارد، فرانچسکا جینو، درباره مزایای کنجکاوی و موانع رایج آن در محل کار توضیح داده و در ادامه پنج استراتژی برای تشویق حس کنجکاوی ارائه میکند: رهبران باید افراد کنجکاو را استخدام کنند، خود الگوی کنجکاوی باشند، بر اهداف یادگیری تاکید ورزند، به کارکنان اجازه دهند علایق خود را کشف و آن را توسعه دهند و روزهایی را به طرح پرسشهای «چرا؟»، «چه میشود اگر؟» و «چگونه میتوانیم...؟» اختصاص دهند. این اقدامات به سازمانها کمک میکنند با شرایط نامطمئن بازار و فشارهای بیرونی سازگاری یافته و موفقیت کسبوکار خود را افزایش دهند.