گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : گنج یابی در نام های تجاری غیر انتفاعی

گزيده مديريت 38

By John A. Quelch/ James E. Austin/ Nathalie Laider-Kylander

نوشته: جان کئلچ و جیمز آستین و ناتالی لیدر کایلندر

ترجمه: اشرف بیات پور

ارزش یك نام‌تجاری معتبر چه‌قدر است؟ بیش‌تر شركت‌ها باید بر این نكته اتفاق‌نظر داشته باشند كه نام‌تجاری، مهم‌ترین سرمایه‌ نامشهود ایشان است. لیكن در دنیای سازمان‌های غیرانتفاعی هم باید به ارزش یك نام‌تجاری معتبر كاملاً توجه كرد. سازمان‌هایی هم‌چون عفو بین‌الملل، كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، صلح سبز و صندوق جهانی حمایت از حیات‌وحش كه از حیث اعتبار نام‌تجاری در رده بالایی قرار دارند، تقریباً هیچ هزینه‌ای بابت ایجاد نام‌تجاری خود متحمل نشده‌اند و تلاشی هم جهت استفاده از قدرت نفوذ نام خود نیز نكرده‌اند.

 اما چنین روندی به‌سرعت در حال تغییر است. سال گذشته، موسسه بین‌المللی «اسكان بشریت»Habitat for Humanity International  برای افزودن بر ارزش دلاری نام‌تجاری خود، موسسه مشاوره اینتربرند را به استخدام درآورد. «راه متحد امریكا» و «خدمات سخن‌پراكنی عمومی» دو موسسه دیگری هستند كه شیوه مشابهی را در پیش گرفتند. این سازمان‌ها امیدوارند اعداد و ارقام خشك منجر به مجموعه‌ای از منفعت‌ها از جمله تاثیرگذاری بیش‌تر بر جریان مذاكرات برای همكاری و استفاده از نامتجاری مشترك با شركت‌ها شود.
انصراف از نظر