گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : گفت‌وگوی دو پژوهشگر برجسته درباره ارزش داده‌‌های نامتعارف

گزيده مديريت 102

مصاحبه راجر مارتین با استیون شرر

ترجمه: پیمان روغنی

شرکت‌ها همواره با مشکلاتی بزرگ و پیچیده مواجه می‌شوند: چالش‌هایی که به‌راحتی توضیح‌پذیر نیستند، همواره تغییر می‌کنند و علل متعددی دارند. به گفته راجر مارتین، ريیس دانشکده مدیریت روتمن در دانشگاه تورنتو و نویسنده کتاب «طراحی کسب‌وکار» (از انتشارات دانشكده كسب‌وكار هاروارد)، مدیران باید برای یافتن راه‌حل مناسب از یک «قيف دانش» سه‌مرحله‌اي عبور کنند: تمرکز بر معما، تدوين مدلي كلي یا برآوردی سرانگشتي و در نهایت، ايجاد یک الگوریتم یا نقشه گام‌به‌گام برای حل مسئله. برای بررسی این فرايند، راجر مارتین در این‌جا با کسی صحبت می‌کند که به مدت دو دهه برای حل مسئله‌ای بسیار پیچیده کوشیده است: استیون شرر، محقق برجسته طیف اختلالات اوتیسم و ژن‌شناسي در بیمارستان کودکان تورنتو. در زیر، متن ويراسته این مصاحبه را ملاحظه می‌فرمایید.

انصراف از نظر