گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : وقتی سرمایه اجتماعی ، نوآوری را سركوب می كند

گزيده مديريت 22

By Richard Florida / Robert Cushing / Gary Gates

نوشته: ریچارد فلوریدا و رابرت کاشینگ و گری گیتس

ترجمه: راحله چلبی

در دهه اخیر، مفاهیم مرتبط با نوآوری دستخوش تغییرات گسترده‌‌ای شده‌اند. زمانی، فقط دانشمندان و كارآفرینان و نوابغ را مسئول نوآوری در سازمان‌ها می‌دانستند. اما اكنون، شاهد شبكه‌ای از افراد خلاق هستیم كه در مراحل بی‌شماری از چالش‌اندیشه‌ها گرفته تا محصول نهایی همكاری می‌كنند. این درك تازه كاملاً با مفهوم نوپدید سرمایه اجتماعی عجین شده و این ایده را به‌وجود آورده‌اند كه شبكه‌های اجتماعی (جوامعی با پیوندهای محكم نظیر هنجارهای مشترك، اعتماد و همیاری) همكاری و بهره‌وری را گسترش می‌دهند. طبق این نظریه، وقتی افراد به جوامعی تعلق داشته باشند كه از سطح بالایی از سرمایه اجتماعی برخوردار هستند، تمایل زیادی به كار با یكدیگر دارند و ریسك‌پذیرترند و در نتیجه، سرمایه اجتماعی غنی، عامل محرك نوآوری است.

انصراف از نظر