گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : همكاری با رقبا

گزيده مديريت 17
By Christopher Kurt
نوشته: کریستوفر کرت
ترجمه: فاطمه اعتضادی
بالندگی كسب‌وكارها در دنیای شبكه‌ای مستلزم استاندارد مشترك است. به همین دلیل است كه ما شاهد رشد سریع كنسرسیوم‌های صنعتی هستیم: گروهی از شركت‌هایی كه برای توسعه شرایط و تشریفات فنی كه می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای ایجاد دوره‌های تحول مشترك استفاده شود، با یكدیگر همكاری می‌كنند. از آنجایی لازمه تشكیل كنسرسیوم كسب‌وكاری، همكاری نزدیك رقبا با است، امكان دارد تشكیل آن دشوار و تداوم آن دشوارتر باشد. در واقع، نتایج ناهمگون تشكیل كنسرسیوم‌های مختلف تاكنون، سختی كار برای ایجاد این ریختارهای جدید و پیچیده كسب‌وكاری را نشان می‌دهد.
من اخیراً در جریان یكی از تلاش‌های صنعت فن‌آوری پیشرفته برای یافتن ویژگی‌های آن چیزی كه ما آن را «توصیف، كشف و یكپارچگی همگانی» یا یو.دی.دی.آی می‌نامیم، قرار گرفتم. ماهیت یو.دی.دی.آی به نحوی است كه امكان انجام تعاملات كسب‌وكاری پیچیده را با استفاده از یك فهرست الكترونیكی مشترك برای معرفی محصولات و خدمات، یافتن شركای مناسب و جذب آنها را برای شركت‌ها، یا واحدهای كوچكتر درون شركت‌ها، فراهم می‌آورد. هنگامی كه ما پروژه یو.دی.دی.آی را تدوین كردیم، كاملاً از خطرات و چالش‌های ناشی از آن آگاهی داشتیم. لذا به‌دقت تجارب دیگر كنسرسیوم‌ها (اعم از موفق یا ناموفق) را بررسی كردیم. رویكرد بسیار دقیق و جامع ما نتایج بسیار خوبی به همراه داشت. برنامه یو.دی.دی.آی با چنان موفقیتی همراه بود كه هیچ كس انتظار آن را نداشت. در حال حاضر هزاران شركت از این فهرست به عنوان پایه و اساس كسب‌وكار الكترونیكی استفاده می‌كنند و بسیاری از شركت‌های بزرگ نیز در درون خود فن‌آوری‌های مشابهی را مورد استفاده قرار می‌دهند.
انصراف از نظر