گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : نوآوری : سرزمین های ناشناخته

گزيده مديريت 44

By William Dunk

نوشته: ویلیام دانک

ترجمه: مژده مخبر

متخصصان نوآوری به مدیران توصیه می­كنند به جست‌وجوی افكار جدید در فراسوی مرزهای ملی بپردازند. این موضوع برای شركت­هایی كه در قلمرو نظام­های اقتصادی بزرگ فعالیت می‌كنند به معنای مطالعه چگونگی انجام كارها در سایر نظام­های اقتصادی بزرگ است. متاسفانه امروزه در نیویورك، لندن، فرانكفورت، توكیو و هنگ­كنگ با افكار و ایده­های نه‌چندان مناسبی مواجه­ایم كه به‌وضوح قدیمی و منسوخ‌ شده­اند.
این قبیل مناطق، همتایان جغرافیایی «شبكه­های اجتماعی شخصی» هستند كه رونالد برت، جامعه­شناس دانشگاه شیكاگو توصیه می­كند از آن‌ها دوری كنیم.آن‌هایی كه به دنبال رویكرد­های به‌راستی جدید برای حل مشكلات فراگیر هستند باید فراتر از بازارهای بزرگ و طرف­های تجاری خود، نگاهی به كشورهای كوچكی اندازند كه به قول پیكو لایر«از نقشه حذف شده‌اند.»در این كشورها، مقدار زیادی سرمایه فكری، منتظر ورود به بازارهای جهانی است.

انصراف از نظر