By William Dunk
نوشته: ویلیام دانک
ترجمه: مژده مخبر
متخصصان نوآوری به مدیران توصیه میكنند به جستوجوی افكار جدید در فراسوی مرزهای ملی بپردازند. این موضوع برای شركتهایی كه در قلمرو نظامهای اقتصادی بزرگ فعالیت میكنند به معنای مطالعه چگونگی انجام كارها در سایر نظامهای اقتصادی بزرگ است. متاسفانه امروزه در نیویورك، لندن، فرانكفورت، توكیو و هنگكنگ با افكار و ایدههای نهچندان مناسبی مواجهایم كه بهوضوح قدیمی و منسوخ شدهاند.
این قبیل مناطق، همتایان جغرافیایی «شبكههای اجتماعی شخصی» هستند كه رونالد برت، جامعهشناس دانشگاه شیكاگو توصیه میكند از آنها دوری كنیم.آنهایی كه به دنبال رویكردهای بهراستی جدید برای حل مشكلات فراگیر هستند باید فراتر از بازارهای بزرگ و طرفهای تجاری خود، نگاهی به كشورهای كوچكی اندازند كه به قول پیكو لایر«از نقشه حذف شدهاند.»در این كشورها، مقدار زیادی سرمایه فكری، منتظر ورود به بازارهای جهانی است.