گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : معرفی کتاب

گزيده مديريت 38

By John Landry

ترجمه: شیرین گرانمایه

ساخت‌یافته
نیروی كار و رسانههای شركتی
نوشته: كریستوفر مارتین
صداقت روزنامه‌چی‌ها را برای لحظه‌ای فراموش كنید. آیا درست است كه در اعتراضات كارگری، رسانه‌ها از كارگران جانب‌داری می‌كنند؟ منازعه مایكل مور و جنرال‌موتورز را به‌خاطر آورید و به مباحثات باربارا كاپل و شركت هورمل بیندیشید. بر اساس آن‌چه این استاد ارتباطات در این كتاب روشنگر مطرح می‌كند، چنین نیست. غالباً گزارشگران اهمیت كمی به طرح موضوعات كارگری موجب بروز اعتصابات می‌دهند.

نقاط قوت
چگونه تسكو وفاداری مشتریان را جلب میكند؟
نوشته: كلایو هامبی، تری هانت و تیم فیلیپس
با وجودی كه حفظ مشتریان موجود، بسیار كم‌هزینه‌تر از جذب مشتریان جدید است، اما متاسفانه به همان اندازه هم مشكل است. تسكو كه كارت‌های وفاداری خود را جهت تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای انگلستان صادر كرد، از معدود نمونه‌هایی است كه توانسته با وجود شكست برنامههای ارتباط با مشتری به موفقیت‌هایی نایل آید. آن‌چه موجب موفقیت تسكو شده است، این است كه در عمل انتظار وفاداری از دارندگان كارتش را ندارد و آن دسته از مشتریان دارنده كارت‌های رقبا را نیز می‌پذیرد و تخفیف‌های خاص فروشگاه‌های رقیب را برای آن‌ها قایل می‌شود. نظر نویسندگان این است كه كارت‌هایتسكو از طریق كاهش هزینه‌های بازاریابی موجب ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود.

 استراتژی سبد نامتجاری
خلق ارتباط، تمایز، انرژی، قدرت نفوذ و شفافیت
نوشته: دیوید آكر
برخلاف رومئو، دیوید آكر هرگز در مورد اهمیت آن‌چه كه در یك نام وجود دارد، تردید نمی‌كند. این كارشناس برجسته بازاریابی، بیش از یك دهه در پی اثبات اهمیت نام‌تجاری بوده است. اكنون، با اهمیت یافتن سبد نام تجاری، كتاب اخیر وی طبقه‌بندی جامع از این دارایی نامشهود ارائه می‌دهد.

 تنظیم چرخه كسبوكار
چگونه نقاط عطف اقتصادی را پیشبینی و از آن‌ها استفاده كنیم؟
نوشته: لاكشمن آچوتان و آنیروان بانرجی
مانند كسی كه همواره بر سر حرف خود ایستاده است، موسسه تحقیقاتی «چرخه اقتصادی» اكنون می‌تواند به خود ببالد كه چرخه كسب‌وكار در جهت بازگشت به روش‌های گذشته می‌چرخد. این موسسه كه گزارش‌های اقتصادی كلان به مشتریان ارائه می‌دهد، توانسته دو بحران اقتصادی گذشته و ضعف اقتصادی جاری را ماه‌ها قبل پیش‌بینی كند.

انصراف از نظر