گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : معرفی کتاب

گزيده مديريت 25

By John Landry

نوشته: جان لاندری

ترجمه: هایده سعیدی

این مسیر را دنبال كنید

 چگونه برترین سازمان‌های دنیا، قابلیت‌های انسانها را كشف میكنند
 این كتاب كه به وسیله دو تن از مشاوران گالوپ نوشته شده به‌خوبی بیانگر این مسئله است كه امروز، بیش از همیشه، مدیران باید بر احساسات پیچیده كاركنان تمركز كنند. چگونه مدیران می‌توانند موجب شوند كاركنان آنها احساس خوبی نسبت كارشان داشته باشند؟برای پاسخ به این سوال، نویسندگان از كتاب‌های قبلی گالوپ بهره می‌گیرند: مدیران باید به جای اینكه تنها نگران افزایش حقوق و رفاه كاركنانشان باشند، توجه شخصی بیشتری به آنها معطوف كنند و به جای آنكه بكوشند نقاط ضعف آنها را برطرف سازند، بیشتر موجبات تقویت توانمندی‌های آنها را فراهم سازند.
 كمتر بیشتر است
 چگونه شركتهایبرتر، از بهره‌وری به عنوان ابزار رقابتی در كسبوكار استفاده میكنند
 دوران ركود، خواه‌ناخواه شركت‌ها را ناگزیر از تاكید بر كارایی به جای نوآوری می‌كند و این كتاب مشاوره‌ای با لحن دوستانه‌اش، به‌خوبی به مبانی افزایش كارامدی پرداخته است. كتاب، تصویری از چندین شركت (از نوكور Nucor در صنعت فولاد تا رایات‌اِیر Ryanair در خطوط هوایی) ارائه می‌كند كه با تاكید بر كارایی، موفق به حفظ منافع خود در صنایعی دشوار و رقابتی شده‌اند. بسیاری از توصیه‌های‌ نویسندگان آشناست: روی پیش‌برنده‌های كلیدی كارایی تمركز كنید، بهبود مداوم را ترویج كنید، ضایعات را كاهش دهید، به كاركنان كمك كنید تا عواقب مالی فعالیت‌هایشان را درك كنند و به جای سرمایه‌گذاری تحت فشار فوریت‌ ها، بر اساس مبانی اقتصاد سرمایه‌گذاری كنید. اما سایر پیشنهادها به این وضوح نبوده و ملموس نیستند.
 

رهبری هدفمند

 

واقعیت های جدیددر مورد شركتها

 

همانگونه كه زوال ورلدكامWorldcom نشان می‌دهد، مدیرانی كه بیش از هر چیز روی افزایش كوتاه‌مدت سود سهامداران متمركز می‌شوند، ممكن است شركت‌هایشان را با خطر مواجه سازند. این استاد مدیریت معتقد است، در حقیقت، توجه یك‌جانبه به قیمت سهام، نه تنها مدیران را به صحه‌گذاری بر استراتژی‌های غلط و روش‌های نادرست حسابداری ترغیب می‌كند، بلكه موجب تضعیف روحیه كاركنانی نیز می‌شود كه مشتاقند برای تحقق اهدافی والاتر از سودآوری فعالیت كنند. وی عقیده دارد بهتر است با تمركز بر ارائه خدمات به مشتریان و تكیه بر قواعد بازارهای رقابتی، مدیران را به سوی بهترین‌ها هدایت كرد. اما این كتاب هیچ موردكاوی عمیقی را برای نشان دادن قدرت عملی تفكر مشتری‌مدار عرضه نمی‌كند و به جای آن، بیشتر روی ماموریت شركت‌ها و بیانیه‌های مدیران عامل تکیه می‌كند.

 
 
 

شورشهای هوشمند

 

انقلاب اجتماعی آینده

 

مدتی است آینده‌‌كاوان فرا رسیدن دنیای كامپیوتری جدید و فارغ‌از زمان را نوید می‌دهند. اما پس از ناموفق از آب درآمدن پیش‌بینی‌ها در مورد اینترنت، شركت‌ها به‌درستی در پاسخگویی به این سوال حیرانند كه آیا ارتباطات ماهواره‌ای و تراشه‌های جاسازی‌شده به اندازه كافی تاثیرگذار خواهند بود؟ كتاب، بیانگر بررسی جالب و وسیع یك روزنامه‌نگار درمورد فن‌آوریهای در حال ظهور است. همانگونه كه از عنوان كتاب برمیآید، وی ارتباطات الكترونیكی روزافزون و تبادل اطلاعات همتا‌باهمتا را موجب وسعت بخشیدن به پیوندهای اجتماعی می‌داند كه خود باعث بالا رفتن اعتماد و اطمینان و توسعه روش‌های جدید همكاری خلاق می‌شود.

انصراف از نظر