By John Landry
نوشته: جان لاندری
ترجمه: هایده سعیدی
چه كسی میگوید فیلها نمیتوانند برقصند؟
تحول تاریخی آی.بی.ام از درون
برای چند دهه، به نظر میرسید در درون آی.بی.ام افراد به بهترین وجهی در موقعیت مناسب خود قرار گرفتهاند. آنها در نوك پیكان تكنولوژی كارهای بسیار مهمی انجام میدادند، از منافع فراوان و امنیت شغلی برخوردار بودند و در شركتی كار میكردند كه شعارش «عملكرد برتر در هر آنچه انجام میدهیم و ارزش انسانها» بود. با این حال، در اوایل دهه 1990، آی.بی.ام با میلیارها دلار ضرر مواجه شد و روزبهروز بیشتر مورد تقلید رقبایی نظیر سان و اوراكل قرار گرفت.
كاركنان فرقی باهم ندارند
محیط كار انسان و هزینههای پنهان آن ناپیدای آن
اكنون كه شیفتگی برای اینترنت از بین رفته، از اشتیاق داتكام چه باقی میماند؟ آیا افراد به این دلیل برای اشتغال در شركتةای نوپای اینترنتی هجوم میآوردند كه رنگ اسكناس و موقعیتی اغواكننده برای تغییرات سریع در كسبوكار دیده بودند؟ یا اینكه اقتصاد جدید چیزهایی را عرضه میداشت كه شركتهای عادی باید به آن غبطه خورده و درصدد تقلید آن باشند.