گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : معرفی کتاب

گزيده مديريت 27

By John Landry

نوشته: جان لاندری

ترجمه: هایده سعیدی

نشان‌دار

شیوه خریدو فروش نوجوانان

بازارسازان، دهههای متوالی است كه نوجوانان را مورد توجه قرار دادهاند، اما بدانگونه كه نویسندة این كتاب ادعا می‌كند، در سالهای اخیر،بیشازپیش موفق به رسوخ و تاثیرگذاری در این گروه شدهاند.اكنون، آنها مدسازان جوان برایجلب توجه همسالانشان بهره می‌گیرند؛ از كمك مدارس تشنة كسب درآمد برای دسترسی به علایق نوجوانان سود می‌برند وتعداد زیادی از كالاهای بزرگسالان را با نیاز نوجوانان سازگاركردهاند.

چشم طوفان

چگونه جان چمبرز توانست سیسكو را در فروپاشی تكنولوژی حفظكند

دوسال از رهایی بخش تكنولوژی از مشكلات گذشته است وقیمت سهام سیسكوو سودآوری آن هنوز به وضعیت اولیه بازنگشته است. اما،كتاب نگاهی مجذوبكننده به این داردكه سیسكوچگونه توانست ركود اقتصادی را پشت سر گذاشته و خود را به عنوان یك بازیگر اصلی سرپا نگهدارد. اسلِتر كه یك روزنامهنگار است، با دسترسی بیسابقهای كه قبل و بعد از بحران به چمبرز داشت، موفق به وقایعنگاری خوشبینی غیرمعمول و سمت‌گیریمدیرعامل سیسكو به سوی رشد تهاجمی شده است. 

بینش شهودی عملی

چرا پرورش بینش غریزی می‌تواند در انجام بهتر كارها كمك كند

بحثهای زیادی در مورد برتری تجزیهوتحلیل و بینش شهودیبر یكدیگر در فرایند تصمیمگیری وجود دارد. گری كلاین، در مقام یك مشاور، راه متفاوتی را برای نگریستن به مسئله پیشنهاد میكند.كلاین معتقد است كه تجزیهوتحلیل واقعاً بیطرفانه، بسیار كم اتفاق میافتد. حتی افرادی كه ادعا میكنند بهدقت گزینه‌های مختلف را جهت رسیدن به «بهترین جواب» بررسی میكنند، در عمل، از همان ابتدا و بر اساس غریزه، بهترین پاسخ را انتخاب كرده و سپس بهگونهای عمل میكنند كه تحلیلها آنها را به سوی آن پاسخ ببرد. در عین حال، بینششهودی، چیزی بیش از تكیه بر یك واكنش فكری ساده است.كاركنان باتجربه غالباً در تنگناهای زمانی در ناخودآگاه خود كاملاً منطقی عمل میكنند.

نجات سرمایهداری از شر سرمایهداران

چگونه بازارهای مالی باز مانعرانت‌خواری شده و موجب بسط كامیابی(پولدارو فقیر به‌یك‌اندازه) می‌شود

شماتت دولتها به خاطر كندی گسترش بازارهای آزاد به كشورهای فقیر امری معمول و عادی است. اما بدانگونه كه این دو اقتصاددان توضیح میدهند، بهتر است مستقیماً روی خود سرمایهداران محلی تمركز شود.آنها كسانی هستندكه داراییهایشان (شامل سرمایه سیاسی) را برای كنترل بازار بهكارگرفتهاند. در بسیاری از جوامع، گروههایی با تعدی به حقوق دیگران، بر صنعت حاكم شده، از نفود سیاسی خود را برای درهم شكستن رقبای بالقوه استفاده می‌كنند و با بهره‌كشی ازتلاشهای دیگران در رفاه زندگی میكنند. دراین جوامع چگونه می‌توان تسلط گروه خاصی بر اقتصاد را از بین برد؟ یكی از راههای ترغیب آنها به رها كردن قدرت، ارائه چشمانداز كسب سود بیشتر از داراییشان است.

انصراف از نظر