گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : مرشدان اعظم کیستند ؟

گزيده مديريت 35

By Thomas H. Davenport/ Laurence Prusak

نوشته: توماس داونپورت

ترجمه: شیرین گرانمایه

معمولاً نمی‌توان به این پرسش كه ایده‌های مدیریتی در چه شرایطی ظهور و بروز می‌یابند، پاسخ روشنی داد. ما در كتاب اخیرمان «ایده بزرگ چیست؟» سعی كرده‌ایم به این موضوع بپردازیم كه چگونه این ایده‌ها پدیدار می‌شوند و راه خود را به درون سازمان باز می‌كنند و چگونه «اجراكنندگان ایده‌ها» می‌توانند قضاوت بهتری در مورد ایده‌ها داشته باشند و آن‌ها را به‌نحو مطلوب‌تری به‌كارگیرند،. در جریان تالیف این كتاب، اقدام به شناسایی بانفوذترین اندیشمندان معاصر مدیریت و روشنفكران كسب‌وكار كردیم. «مرشدانی» كه ایده‌های بدیع كسب‌وكار را توسعه می‌دهند، طبقه‌بندی می‌كنند و اشاعه می‌دهند. ما یك روش كمی و هدف‌گرا را (بر مبنای تركیبی از جست‌وجوی اینترنتی، اشارات رسانه‌ها و ذكر نام در كتاب‌ها و مقالات) در پیش گرفتیم و نهایتاً به یك فهرست متشكل از دویست نام رسیدیم.

 درحالی كه تحقیقات ما پیش می‌رفت، بسیاری از این مرشدان پیشنهاد كردند تهیه گزارشی از كسانی كه بیش‌ترین تاثیرگذاری را بر خود آن‌ها داشته‌اند نیز می‌تواند به همین اندازه جالب توجه باشد. تهیه فهرستی از «مرشدان اعظم». با این همه، در صورتی كه فهرست اولیه مرشدان بتواند به‌عنوان معیاری برای درك تفكر معاصر مدیریت تلقی شود، مطمئناً در تعیین مرشدان اعظم نیز‌ راه‌گشا خواهد بود. بنابراین،‌ برای دویست نفری كه نامشان در فهرست مرشدان آمده بود، این سوال را طرح كردیم كه از نظر آنان مرشد اعظم كیست. در مقابل، بیش از شصت پاسخ دریافت كردیم و نام كسانی را كه حداقل دو رای آورده بودند، در فهرست مرشدان اعظم قراردادیم.
انصراف از نظر