By Thomas H. Davenport/ Laurence Prusak
نوشته: توماس داونپورت
ترجمه: شیرین گرانمایه
معمولاً نمیتوان به این پرسش كه ایدههای مدیریتی در چه شرایطی ظهور و بروز مییابند، پاسخ روشنی داد. ما در كتاب اخیرمان «ایده بزرگ چیست؟» سعی كردهایم به این موضوع بپردازیم كه چگونه این ایدهها پدیدار میشوند و راه خود را به درون سازمان باز میكنند و چگونه «اجراكنندگان ایدهها» میتوانند قضاوت بهتری در مورد ایدهها داشته باشند و آنها را بهنحو مطلوبتری بهكارگیرند،. در جریان تالیف این كتاب، اقدام به شناسایی بانفوذترین اندیشمندان معاصر مدیریت و روشنفكران كسبوكار كردیم. «مرشدانی» كه ایدههای بدیع كسبوكار را توسعه میدهند، طبقهبندی میكنند و اشاعه میدهند. ما یك روش كمی و هدفگرا را (بر مبنای تركیبی از جستوجوی اینترنتی، اشارات رسانهها و ذكر نام در كتابها و مقالات) در پیش گرفتیم و نهایتاً به یك فهرست متشكل از دویست نام رسیدیم.