گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: غرور آفرینی در مشاغل پست

گزيده مديريت 76

ترجمه: سید بهشاد یاسینی

بر اساس مطالعه‌اي كه در قالب مصاحبه با 54 مدير هجده شغل پست مانند سگ‌كش‌ها، دلقك‌هاي جلوي رستوران‌ها و نگهبان‌هاي زندان انجام شد، اين مديران مي‌توانند از مجموعه‌اي از شيوه‌ها براي سازگارسازي و حتي احساس غرور كاركنان كمك گيرند.

به نوشته بلِيك اَشفورت از دانشگاه ايالتي آريزونا و سه نويسنده همكار وي در شماره فوريه 2007 نشريه «آكادمي مديريت»، شايد موثرترين روش، تدوين ايدئولوژي شغلي باشد كه با بازنگري كار، تصوير مثبت‌تري از آن ارائه مي‌دهد. براي مثال، مدير يك شركت كنترل آفات بايد بر ارزش دانشي تاكيد كند كه نابودكنندگان حشرات به‌دست مي‌آورند. هم‌چنين مديران مي‌توانند به كاركنان خود كمك كنند در قالب انجمن‌هاي حرفه‌اي، گروه‌هاي غيررسمي همكاران، دوستان يا اعضاي خانواده كه درك درستي از شغل مربوطه دارند، چتري اجتماعي  به‌وجود آورند. براي مثال، يك مدير مراسم كفن‌ودفن عنوان كرد: «شما به يك گردهمايي ملي مي‌رويد و متوجه مي‌شويد همه مثل خود شما هستند.»

 

 

انصراف از نظر