By Joshua D. Margolis/ Hillary Anger Elfenbein
نوشته: جاشوا مارگولیس و هیلاری آنگرالفنباین
ترجمه: ریحانه احسنی زاده
مرتبط كردن مسئولیت اجتماعی با سودآوری بسیار متداول و جذاب است. اگر بتوانیم یک مورد كسبوكاری را در جهت یک عمل مثبت اجتماعی پیش ببریم، همه کارمندان، سهامداران و کل جامعه برنده خواهند بود. اما محققان چندین دهه است که در تلاش برای پاسخدادن به این سوال هستند: آیا رابطهای بین عملکرد اجتماعی یک شرکت و عملکرد مالی آن وجود دارد؟ رابطه قوی وجود ندارد. این جواب را بر اساس تجزیهوتحلیل مطالعاتی به دست آوردیم که در 35 سال روی 167 مورد انجام شده بودند. این پروژه را همراه با جیمز والش از مدرسه بازرگانی راس وابسته به دانشگاه میشیگان انجام دادیم.