گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : شبکه های نوآوری

گزيده مديريت 38

By Lee Fleming/ Adam Juda

نوشته: لی فلمینگ و آدام جودا

ترجمه: راحله چلبی

شبكه‌های اجتماعی و حرفه‌ای نقش مهمی در نوآوری دارند. اما كدام نوع از ارتباطات بهترین است؟ تحقیق ما روی ارتباط بین نوآوران نشان می‌دهد تعداد به‌نسبه معدودی از بازیگران كلیدی می‌توانند تسهیل‌گر تجمیع شبكه‌های كوچك و تشكیل شبكه‌ای بزرگ و موجب شكوفایی نوآوری در كل گستره آن منطقه شوند.

 با مطالعه ثبت تالیفات در صدها منطقه بزرگ ایالات‌متحده در دو دهه گذشته، شاهد رشد چشمگیر شبكه‌های نوآوران از نظر پیچیدگی و اندازه بودیم. علاوه بر افزایش تعداد و درصد تالیف‌های مشترك، ارتباط بین نوآورانی هم كه از نظر فاصله از هم دور بودند، افزایش پیدا كرده بود. به‌عنوان مثال، با اتحاد گروه‌هایی كه زمانی منزوی بودند، شبكه‌های وسیعی از ارتباطات گسترش‌یافته در صنایع و رشته‌های مختلف پدیدار شده بودند.
انصراف از نظر