گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : سطح استرس را پایین آورید

گزيده مديريت 91

By Stewart Friedman

نوشته: استوارت فریدمن

ترجمه: لیلا غفاری

راه‌حل ترسناک در یک رکود اقتصادی، حصول بهره‌وری هر چه بیش‌تر از نیروی کار با مجبورکردن آن‌ها به تلاش بیش‌تر است. اما این روش می‌تواند از طریق خشم و کسالت، بیش‌تر موجب زیان شود تا نفع. رویکرد هوشمندانه‌تر این است که با کارکنان در مورد مشکلات پیش رو شفاف سخن گویید و آن‌ها را به شرکت در راه‌حل دعوت کنید و هم‌زمان به حضور در عرصه‌های حساس دیگر ترغیب كنید. اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، استرس کاهش می‌یابد، وقت تلف نمی‌شود، اعتماد بالا می‌رود، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌شود و بهره‌وری بهبود می‌یابد.

 

در عوض سه رویکردی که ممکن است به‌عنوان مدیر یک کارمند خوب در دوران پرمشقت در پیش گیرید عبارتند از:

 · «هی، فلانی، ما سال بدی را می‌گذرانیم، بنابراین اگر پاداش می‌خواهی، باید آن را با تلاش به‌دست‌آوری و بیش‌تر از گذشته کار کنی. متاسفم، می‌دانم سخت است، اما حقیقت دارد.»
 · «هی، فلانی، می‌دانم در حال حاضر فشار زیادی روی توست و در حقیقت روی همه ماست، می‌خواهم مطمئن شوم کار را به پایان می‌رسانی. اگر کمکی از من ساخته است بگو.»
 · «هی، فلانی، باور کن می‌دانم در حال حاضر فشار زیادی روی توست و در حقیقت روی همه ماست، می‌خواهم مطمئن شوم مراقب همه چیزهایی که برایت اهمیت دارند (چه در حوزه کاری و چه در سایر جنبه‌های زندگی) هستی. بنابراین مایوس نمی‌شوی. چه تغییرات کوچکی می‌توانی در این‌جا اعمال کنی تا امور آسان‌تر شوند و انرژی بیش‌تری را صرف تمرکز بر عملکرد عالی در کسب‌وکار ما کنی؟ ما به‌شدت به تلاش تو نیاز داریم!»
 اولین گزینه به کارمند کمک می‌کند با واقعیت خشن مواجه شود و پاداش‌های اقتصادی را به عملکردش مرتبط می‌سازد. اما شما با ریشه‌های استرس آن کارمند مواجه نیستید و محرک‌های حقیقی او را جست‌وجو نمی‌کنید. این بدان معناست که احتمال یاس زیاد است و ممکن است قوی‌ترین منابع انگیزش او، بی‌استفاده بمانند. گزینه دوم، هم‌دلی و میل شما به حمایت را نشان می‌دهد، اما بسیار منفعل و مبهم است طوری که احتمالاً کارمند را متقاعد نخواهد کرد که شما به‌طور جدی قصد حمایت از او را دارید. پس احتمال کم‌تری برای تغییر عملکردش وجود دارد...
انصراف از نظر