گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : جلب وفاداری

گزيده مديريت 23

By Elizabeth Craig, John Kimberly, and Hamid Bouchikhi

نوشته: الیزابت کریگ و جان کیمبرلی و حمید بوچیخی

ترجمه: راحله چلبی

امروزه، شركت‌ها شدیداً از بستن قراردادهای بدون قید و شرطی را كه به‌طور سنتی، امنیت شغلی را در مقابل وفاداری نوید می‌دهد، اجتناب می‌كنند. چیزی كه نصیب آنها شده‌ است، چالاكی (به‌طور مثال، آزادی عمل برای اخراج كاركنان و نوسازی و تعدیل نخبگان شركت در راستای تغییر در شرایط كسب‌وكار) است. چیزی هم كه از دست دادند، طبیعتاً تعهد كاركنان است. اما آیا عدم تامین امنیت شغلی توسط شركت‌ها به معنای قربانی كردن تعهد است؟ لزوماً خیر.

 تحقیق ما در مورد 400 مدیر سطح متوسط در طیف وسعی از صنایع در سراسر دنیا نشان داد كه افزایش قابلیت استخدام (مهارتی كه آنها را در بازار كار جذاب می‌كند) می‌تواند تقریباً آنها را به ماندن و متعهد بودن ترغیب كند، حتی اگر شغلشان هم تضمین نشده باشد.
 در این بررسی به دو معیار وفاداری توجه شد: تعهد روانی مدیران به شركت‌هایشان و قصد آنها از ماندن. ما همبستگی پاسخ‌ها را با اقدامات شركت مربوط در راستای افزایش قابلیت استخدام (مانند كمك به مدیران برای افزایش شبكه ارتباطاتشان) یا كاهش امنیت شغلی (مثل اخراج‌های مكرر) بررسی كردیم.
انصراف از نظر