By Peter Navarro
ترجمه: اسداله باسمچي
بحران پسانداز و وام دهه 1980 و رسواییهای اخیر شركتهای آكنده از دانشآموختگان مدارس بازرگانی، زعمای این مدارس را به فكر فرو برده است كه چهطور دروس اخلاقی دورههای تحصیلیشان را تقویت كنند. با توجه به تاثیر شگرفی هم كه انقلاب فناوری اطلاعات بر عمل و شیوههای مدیریت گذارده است، مدارس ممتاز حیران گنجاندن آن در برنامه درسی خود هستند. پرسش پیش رو آن است كه چگونه میتوان بین علوم سنتی و كمی مدیریت (نظیر حسابداری، مالیه و مدیریت عملیات) و مهارتهای «نرم» مانند رهبری و مذاكره (كه هر چند در دنیای واقعی موفقیت و شكست مدیران را رقم میزنند، اما اغلب مورد غفلت قرار گرفتهاند) توازن برقرار كرد.