گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : بهترین استراتژی ادغام و تملک

گزيده مديريت 28

By Sam Rovit and Catherine Lemire

نوشته: سام روویت و کاترین لمایر

ترجمه: امیرحسین جنگی

شركت‌هایی كه مكرراً به تملك شركت‌های دیگر می‌پردازند، وقتی بهترین نتیجه عایدشان می‌شود كه در دوران مختلف اقتصادی به‌طور نظام‌مند اقدام به خرید كنند. (در تحقیق ما منظور از «شركت‌هایی كه مكرراً اقدام به تملك می‌كنند» شركت‌هایی است كه در طی سالهای 1986 تا 2001 بیش از 20 معامله انجام داده‌اند.) آنهایی كه خریدشان را به دوران اقتصادی خاصی (افول، رشد یا ركود) محدود می‌كنند، نسبت به آنهایی كه به‌طور ثابت در تمام دورانها اقدام به تملك كرده‌اند، از لحاظ بازده سود عقب می‌مانند.

انصراف از نظر