ترجمه: النا دلو
جرالد زالتمن، استاد مدرسه بازرگانی هاروارد، مبتكر روش زیمِت ZMET است. زیمِت ابزاری ثبت شده برای بررسی بازار است كه به بیان خالق آن «افكار ناخودآگاه را آشكار میسازد.» شركتهای بزرگ به منظور دستیابی به افكار ناخودآگاه مصرفكنندگان در بارة همه چیز (از اسپریهای رنگ گرفته تا اینترنت) روش زیمِت را به كار میگیرند و از آموختههای خود در جهت سازماندهی دقیق تبلیغات خود استفاده میكنند. اخیراً، زالتمن با گزارشگر هاروارد بیزنس ریویو، گاردینر مورس، در بارة انگیزههای پنهان مصرفكنندگان و آنچه كه وی در ذهن مدیران یافته است، گفتوگویی داشته است. متن زیر برگزیدهای از این گفتوگو است.