گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو : از چه راهی باید رشد كرد؟

گزيده مديريت 41

By George S. Day

نوشته: جورج دی

ترجمه: شیرین گرانمایه

اغلب شركت‌ها بر این باورند كه شیوه‌های مختلفی برای استراتژی‌های رشد وجود دارد. برخی خود را با موسساتی چون جنرال‌الكتریك یا سیسكو مقایسه كرده و تصور می‌كنند تملك راهی است كه باید رفت. برخی هم فكر می‌كنند باید هم‌چون وال‌مارت و دل، رقابت را با قیمت پایین و حجم زیاد تولید آغاز كرد و عده‌ای دیگر هم بر این اعتقادند كه با یك آغاز نوآورانه می‌توان گوی سبقت را از دیگران ربود. اما در اغلب موارد، استراتژی‌های رشد به علت انتخاب بستر نامناسب و نهایتاً غیرسودآور به شكست منجر می‌شوند.

انصراف از نظر