By Michael Raynol/ Mumtaz Ahmed/ Andrew Henderson
نوشته: مايكل راينر و ممتاز احمد و اندرو هندرسون
ترجمه: مهرناز اخوت
مطالعاتی که شرکتهای برتر را برای کشف دلایل موفقیت آنها مورد بررسی قرار میدهند، از محبوبيت و اثرگذاري زيادي برخوردارند. آنها مبناي بینش پشتيبان پرفروشترین کتابها، نظیر «در جستوجوی تعالی» و «بهتر از خوب» را تشكيل ميدهند. البته، مسئلهاي وجود دارد: شرکتهای «بهتر از خوب» كه منشا نتایج این مطالعات هستند، عمدتاً فقط خوششانس هستند. ما اولین کسانی نیستیم که مطالعات موفقیت را به چالش میکشیم، اما انتقادها تاكنون بر گردآوری و تحلیل دادهها متمرکز بودهاند. نگرانیهای ما عمیقتر هستند. بسیاری از شرکتهای «بهتر از خوب» مورد استناد، در حقیقت، هیچ چيز خاصی نیستند. در نتیجه، پژوهشگران بهسادگی الگوها را به دادههای تصادفی تحمیل میکنند. این علم نیست، بلکه طالعبینی است...