By Andrew B. Bernard, J. Bradford Jensen, Peter K. Schott
نوشته: اندرو برنارد و برادفورد یانسن و پیتر شوت
ترجمه: سلیم ملااحمد نالوس
شركتهای امریكایی، علاوه بر اینكه باید نسبت بهتاثیرپذیری خود از رقابتكشورهای با نیروی كار ارزان هشیار باشند، باید به خطری كه از سوی تامینكنندگان و مشتریان تهدیدشان میكند نیز توجه داشته باشند. آنهاباید آماده استفاده از مزایای بالقوه ورود چین به بازارهای بالادستی(نظیر قیمتهای پایینتر براینهادههای تولید) و هشیار نسبت به خطر از دستدادنمشتریان پاییندستخود (كه به خارج منتقل میشوند و تامینكنندگان محلی را جایگزین محصولات شما میكنند)باشند.